Social Media strategie

Social Media is een term die tegenwoordig vaak genoemd word om beter in contact te komen met uw klanten, maar wat betekent dit nu precies? Veel bedrijven hebben zich in het diepe gegooid; sommige bijzonder succesvol, andere niet. Welke platformen passen het beste bij uw product en welke creatieve campagne kan er gelanceerd worden? 2TCI heeft ervaring met Social Media trajecten en heeft specialisten in huis die al uw vragen betreffende uw Social Media strategie kunnen beantwoorden.

Een paar feiten op een rij:

  • LinkedIn heeft nu meer dan 60 miljoen gebruikers (TechCrunch, 2010)
  • LinkedIn claimt dat hun feature Inmail 30 maal effectiever is dan cold calling (LinkedIn, 2010)
  • 50% van de Fortune 100 bedrijven werven d.m.v LinkedIn
  • Dagelijkse tweets zijn vertwintigvoudigd in de periode van jan 2009 tot jan 2010 (twitter)
  • Men spendeert gezamenlijk meer dan 500 miljard minuten op Facebook iedere maand
  • Een actieve fan van een bepaalde merkenpagina communiceert meer dan 30 keer per jaar met het merk en doet 10 aanbevelingen naar vrienden per jaar (Syncapse, 2010)
  • Consumenten beoordelingen worden significant meer vertrouwd (bijna 12 maal zo sterk) dan beschrijvingen die afkomstig zijn van fabrikanten, volgens een onderzoek van Emarketer, (februari 2010)
  • De gemiddelde consument noemt specifieke merken meer dan 90 keer per week in gesprekken met vrienden, familie en collega's. (Keller Fay, WOMMA, 2010)
  • Hoge beoordeling van een product door consumenten zal de kans van aankoop met 55% laten stijgen. (Econsultancy, juli 2010)
  • Meerderheid van de consumenten (74%) rekenen op sociale netwerken bij aankoopbeslissingen (Gartner, juli 2010)

Social media heeft zijn do’s and dont’s. Heeft u vragen over de specifieke inzet van Social Media voor uw product, dienst of bedrijf?

2TCI legt graag voor u uit, in begrijpelijke taal.

Interesse in deze dienst

Neem vandaag nog contact met ons op!